čtvrtek 25. ledna 2018

...P. Marek Orko Vácha k volbám


Není možné zastávat naše křesťanské hodnoty a volit přitom Miloše Zemana.

Pokud svoji víru myslím vážně, pak v osobním i společenském životě se mám alespoň snažit být laskavý, být pravdivý a usilovat o zdvořilost. Ve všech těchto a ve všech představitelných křesťanských hodnotách je na tom Jiří Drahoš mnohem lépe než Miloš Zeman. 

Naší nejdůležitější křesťanskou hodnotou je láska, která neznamená, že máme vždy stejné názory, ale že ctíme jeden druhého a že pozemské spory končí chvílí smrti. Miloš Zeman měl na příklad s kardinálem Miloslavem Vlkem pozemské spory, ale Zemanova nenávist šla až za hrob a Miloslavu Vlkovi nepřišel ani na pohřeb. Jiří Drahoš se naopak projevuje, zdá se mi, jako velmi kultivovaný, bez projevů nenávisti.

Mezi naše křesťanské hodnoty patří rovněž pravda. Miloš Zeman lže a lže opakovaně a je mu to jedno. Naposledy po prvním kole se pochlubil, že jej podporuje i Karel Gott. Jenomže Karel Gott jej nepodpořil. Haló, není možné volit člověka, který lže!

Další naší důležitou hodnotou je rodina. Zeman pro ni během politické kariéry neudělal nic – nebo si na něco vzpomínáte? Jiří Drahoš je v tomto ohledu velkou nadějí, když ničím, tak příkladem vlastního života. Poznámka pro ty katolické křesťany, kteří to považujete za důležité a jen pro vás. Jiří Drahoš žije stále se svou první manželkou Evou, Miloš Zeman je rozvedený a podruhé ženatý. Hm. Ani Zeman, ani Drahoš nejsou vítači migrantů, to jen Zeman lživě vykřikuje z plakátů, že tahle země je jeho.
Miloše Zemana podporuje Jiří Ovčáček, svou otevřenou podporu mu vyjádřila Lenka Procházková (ano, ta), naopak jej nepodporuje Karel Gott. Abych nezapomněl, ještě jej pravděpodobně podporují pánové Babiš, Mynář a Nejedlý a další prapodivné existence. Jiřího Drahoše podporuje Jiří Grygar, Dana Drábová, Pavel Fischer, Benedikt Mohelník, Tomáš Halík, Zdeněk Svěrák, počítám, že všichni vědci a skoro všichni herci a zpěváci.

Mezi křesťanské hodnoty patří i určité šlechtictví ducha a zdvořilost, vědomí, že každé slovo je důležité a že moje řeč má být ano a ne. Miloš Zeman je velmi vulgární, je neovládatelně vulgární na veřejnosti, urážlivý a urážející, nezdvořilý a neslušný v médiích, ano, tam, kde jej slyší i děti mateřských a základních škol, a studenti středoškolští zase vidí, jak je prezident jejich země Miloš Zeman opakovaně a ponižujícím způsobem proruský a pročínský. A nenechme se mýlit, při všech myslitelných nectnostech Evropy je Rusko mnohem horší varianta, z pohledu rodiny, výchovy dětí, alkoholismu, z pohledu všech křesťanských hodnot. Neumím si představit, že by Jiří Drahoš mluvil v Českém rozhlase opilecky vulgárně nebo sepisoval ponižující prohlášení směrem k východu. Tohle je pro mě důležitý bod.

Pokud svou víru kdo myslíme vážně, pokud nám záleží na mladé generaci, a pokud pro nás pravda, láska, zdvořilost a vzdělání ještě nejsou prázdná slova, ze dvou kandidátů, kteří jsou na výběr, zvolíme Jiřího Drahoše. Naprosto jednoznačně.


Marek Orko Vácha

...

Za mě také naprosto jednoznačně.
Jiří Drahoš.



Oringle



Tomski&Polanski

Jiří Zralý

Lukáš Procházka

Možná se to někomu z vás nelíbí, ale jsem vděčná za to, 
že dosud stále mohu ve svém osobním prostoru prezentovat své názory a názory osobností, které mi jsou rozumem a srdcem blízké. (Mezi ně patří nejen pan profesor Halík, Marek Orko Vácha, ale i spousta dalších...jako např. historik Jaroslav Šebek, astrofyzik Jiří Grygar, Zdeněk Svěrák, atd.)
A přeji si, aby tato doba vydržela co nejdéle. Aby ve svobodě mohly žít i moje děti a vnoučata. 

Mohlo by se zdát, že podporovatele Miloše Zemana odsuzuji. 
Ale není tomu tak. Přemýšlím nad nimi (teď kvůli nim ani spát nemůžu:) a snažím se najít důvody, proč podporují zrovna jeho. A opravdu jim nerozumím.

Pokud jste měli žaludek sledovat debatu na Primě, asi jste si všimli, že podporovatelé pana prezidenta pískali, hučeli, pokřikovali, když mluvil profesor Drahoš. Kdežto "Drahošův" tábor byl přesným opakem. To možná také o něčem svědčí.
Nechci tím ovšem házet všechny voliče Miloše do jednoho pytle. Vím, že je mezi nimi i spousta vzdělaných lidí. Stejně tak nepřeji panu prezidentovi nic zlého. 

Jen si přeji změnu...
Pravda, láska, zdvořilost a vzdělání pro mě nejsou prázdná slova
Ze dvou kandidátů, kteří jsou na výběr, volím Jiřího Drahoše. Naprosto jednoznačně.

...



Senátor Veleba odešel ze studia, nedokázal vysvětlit, kdo platí kampaň Zemanovi: https://video.aktualne.cz/dvtv/senator-veleba-odesel-veselovskemu-ze-studia-nedokazal-vysve/r~be9928e0fb8711e7afac0cc47ab5f122/

Pomluvy k osobě Jiřího Drahoše: https://www.jiridrahos.cz/pravda-aneb-vyvracene-pomluvy/

Stále dokola se opakující Výzva o "vítání uprchlíků" 
- Vědci proti strachu a lhostejnosti
a její přesné znění tady:
http://www.vyzvavedcu.cz/

Česká dominikánská provincie a její vyjádření:  http://www.op.cz/?a=1&id=757


https://www.respekt.cz/tydenik/2018/4/musite-se-nad-to-povznest

...

59 komentářů:

  1. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zeman-neni-cimrman-ani-genius-rika-sverak-a-co-radi-drahosovi-pred-finalovou-debatou-42006

    OdpovědětVymazat
  2. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zeman-neni-cimrman-ani-genius-rika-sverak-a-co-radi-drahosovi-pred-finalovou-debatou-42006?dop-ab-variant=&seq-no=3&source=hp
    Marti, pro zlepšení nálady:-)
    Magda

    OdpovědětVymazat
  3. bojim, bojim...
    aby lež a nenávist nezvítězila nad pravdou a láskou....
    celá rodina chceme slušného pana Drahoše na Hrad!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel - je to tady:
      http://www.reflex.cz/clanek/komentare/84702/zeman-opet-na-hrade-lez-a-nenavist-zvitezily-nad-pravdou-a-slusnosti.html

      Vymazat
  4. A co treba kardinal Duka? Ten je pro Zemana. Ja jsem matka 4 deti, jsem pro Zemana, me okoli matkya otcove, babicky a dedove...mnozi jsou pro Zemana, nebucime, nepiskame, modlime se...I taci jsou volici pana Zemana.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "Lidé jsou tak prostomyslní a tolik se pachtí za tím, co právě potřebují, že kdo chce klamat, vždycky najde někoho, kdo se oklamat dá." Nevím, jak Vás oslovit, nepodepsala jste se, takže chci Vám, paní, napsat, že od toho máme "zatím" ještě demokracii, aby si každý zvolil svého kandidáta. Já např. budu volit pana Drahoše, nebyl to můj prvoplánový kandidát, nicméně pro mě je nepřijatelné zvolit člověka, jehož výroky si SAMA ověřuji, pátrám a ptám se, kde je pravda a zjišťuji, dozvídám se, že Zeman je člověk, který vytrhává velice rád něčí citace zcela z konceptu a přetváří si je, jak se mu hodí. Vám např, lež nevadí, mě se hnusí. Máte čtyři děti..mě záleží na tom, aby děti v naší rodině vyrůstaly v zemi, která nebude zplundrována a otrávena, tak jak se to děje nyní v režii Zemanova chráněnce Babiše. Píšete, že nepískáte, nebučíte..ano, ani já nejsem kavárenská povalečka, nehulím a nechlastám. Pojmy "lůza" a "kavárna" do společnosti vnesl současný prezident, zcela úmyslně rozeštvává lidi proti sobě. A já věřím, že pan Drahoš to má v sobě natolik uklizeno, srovnáno (což jde vidět z jeho dosavadního způsobu jednání), že nás lidi bude opět sjednocovat. Protože já nevnímám lidi jako méně a více cenné, nýbrž jako své spoluobčany naší zatím pořád krásné země. Stejně jako pan profesor. Zdravím a přeji Vám vše dobré, Žaneta.

      Vymazat
    2. Pani Zaneto, nenapsala jsem nic spatneho. Avsak vy na mne utocite, ze lez mi nevadi. Jak to vite? Nektere veci nejdou propatrat, jako to, co je v srdci cloveka...ze pan Drahos ma v sobe uklizeno? Hm.. Toto je neoveritelne. Je psano:neni spravedlivy, neni ani jeden...a dobry, ze je jen Buh. Verim, ze jedina ucinna zmena neprijde z hradu, ale musi zacit v nas. Presto se nestydim a volim pana Zemana
      Opravdu mi prejete vse dobre? :)
      Ja Vam ano. A muzete mi rikat, jak chcete :))

      Vymazat
    3. Ano, když jsem napsala, že Vám přeji vše dobré, myslela jsem to vážně. Tak jako souhlasím plně s tím, že změna musí přijít od nás, že člověk musí začít u sebe. Omlouvám se, že jste to tak vzala na sebe s tou lží. Já prostě nemůžu pochopit, že člověk, má-li rád pravdu a lež je pro něj nepřípustná, tak je ochoten jí tolerovat u druhého. Mám-li v okolí lháře, tak ho upozorním na to, že lže. Když lže opakovaně a úmyslně, tak já osobně s tím člověkem nejsem v kontaktu. Nesoudím ho, ale tyto vlastnosti jsou nakažlivé.. Jinak opakuji, co jsem napsala - máme demokracii, volte si koho chcete :-) Žaneta.

      Vymazat
    4. Pan Drahoš to má v sobě natolik uklizeno a srovnáno, jak nám to vylíčí "česká" média. A volbou změny můžeme volit i změnu k horšímu. J.Š.

      Vymazat
    5. Byla jsem na setkání s Drahošem, nespokojuji se s médii..Žaneta

      Vymazat
  5. neanonymní Jana25. ledna 2018 v 16:17

    https://zpravy.aktualne.cz/domaci/milos-mezi-lidmi-vyvolaval-besy-stejne-jako-dnes-vzpomina-mu/r~28ee4fe600fa11e88d510cc47ab5f122/?redirected=1516829058

    OdpovědětVymazat
  6. Prominte, ale uz prvni veta pana Vachy neni v poradku:nesudte, abyste nebyli souzeni! Jsou to silne zavery, ktere uvadi...rekl by to i Jezis? I o cizoloznici rekl: kdo jste bez viny, at prvni hodi kamenem! Nesoudil ji...
    Davejte pozor na sva srdce, pro koho je otvirate...a komu naslouchate...protoze mluvi-li nekdo o lasce a v puse ma soud, neni tu neco v poradku. Martino, zajedte na hlubinu (netyka se voleb) Pozor na lziproroky! Lucie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krapet přeháníte. Ono někoho soudit a rozlismovat, jestli mluví/koná pravdivě či ne jsou dvě diametrálně odlišné věci. Ty citáty jsou jistě krásné, trochu mi připomínají rétoriku M.Z., který také vytahuje bonmoty, jak se mu hodí. Ale proč píšu...radit Martině, aby “zajela na hlubinu” ? To už jste trochu přestřelila, nemyslíte?

      Vymazat
    2. Jak to rict...kdyz to chcete chapat zle, patrne to bude znit nepatricne. Myslela jsem to vsak velmi dobre, ono to v tom psanem projevu asi tak nevyzni...to me mrzi. Nechtela jsem se nikoho dotknout. Ale pokud pripustite, ze na tom neco byt muze...muze Vas to nakonec obohatit. Jedinou pravdou je Bozi Slovo, (nevytrzene z kontextu) a kdyz si ho budete cist, uvidite nakolik se odchyluje dnesni retorika nekterych celnich krestanskych ..rekla bych az celebrit (ale to uz je asi urazlive, tak snad radeji osobnosti?) Neurazim -aspon to nemam v umyslu - ale protoze je mi pani Martina sympaticka, doporucuji, aby si texty, ktere doporucuje druhym nejdrive srovnala s jedinou neoddiskutovatelnou pravdou - Bozim Slovem (kdyz jde tedy o ty krestanske osobnosti...narozdil od politicke tmy, tady je opravdu moznost pravdu najit) Taktez doporucuji i Vam. Omlouvam se za pohorseni. Zalezi na Vas, jestli vyuzijete, nebo zustanete pohorsena. Zdravim.
      Lucie

      Vymazat
    3. Nepodsouvejte mi, že to chci chápat zle, i když jak to vlastně chápat dobře, když soudíte a kritizujete jen jste to zaobalila do hezčího obalu a rad? Reagovala jsem na vaše slova, která rádoby vyznívají smířlivě, ale pro mě je v nich skryta pýcha viz vaše doporučení pro Martinu. Už v první větě jste si protiřečila. Vynášíte soud o slovech pana Váchy a vzápětí citujete o "nesouzení"...: "prvni veta pana Vachy NENÍ V POŘÁDKU :nesudte, abyste nebyli souzeni!"
      Bůh je jediná PRAVDA, ale po nás Bůh chce, abychom tuto pravdu hledali a svými životy ji ctili. To mj. také znamená, abychom rozlišovali dobro od zla ve všech našich životních krocích. A o to myslím panu Váchovi šlo. Apelovat na křesťany, aby rozlišovali pravdu od nepravdy a podle ní žili a rozhodovali.

      Vymazat
    4. Mate pravdu, je to troufalost.

      K panu Vachovi a jeho textu:
      "Nebudeš zlořečit Bohu, ani nebudeš proklínat předáka ve svém lidu." Ex 22,27. Co napsal p. Vacha neni v poradku. Buh nerika, ze si mame ctit jen toho, kdo si to zaslouzi...mame se za vladu modlit a zehnat ji. Kdo vic to potrebuje, nez ten, kdo je v cele naseho naroda...zvlast kdyz je to clovek nedokonaly, hrisny, chybujici...a neni to ani znovuzrozeny krestan, nelze na nej mit tyto pozadavky...Ale Buh muze uchopit jeho srdce a promenit ho.
      Ne my s nasimi pocitadly jeho chyb, ani nase nadavky....ani panflety, ani dooruceni...

      Snad ten, pro koho byl vzkaz urcen, ho nesmete tak rychle ze stolu jako vy.

      L.

      Vymazat
  7. Mám velký problém psát protinázor na něčí blog. Už kvůli tomu, že mu někdo věnuje svůj čas, energii, svěřuje se..... Je to jeho prostor, má na své názory právo. Ale když vidím, co se děje v současné době, tak už nemůžu mlčet. Ta kampaň proti prezidentu Zemanovi je nechutná. I když proti němu mám spoustu výhrad, není pro mě lepší volby. Prezident potřebuje zdravou hlavu a tu Zeman má. Člověk bez charisma, bez názoru, bez umění se vyjádřit není můj kandidát. A jako největší hyenismus pokládám návštěvy jeho manželky po domovech důchodců. Své rozhodnutí nechávám na své hlavě a ne na doporučení některých rádoby umělců a "sereblit". Pracuji celý život, platím daně, nekradu, dodržuji zákony a přeji si žít v ČESKÉ zemi. Jana Šv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Paní Zemanová chodí do domovů pro seniory také, proč by pak nemohla paní Drahošová, která by se v případě zvolení pana Drahoše prezidentem, chtěla jako první dáma věnovat právě seniorům nebo lidem s handicapem. Jinak Martinko obdivuji Váš blog a Vaši čistou duši. Děkuji J.V.
      https://sumpersky.denik.cz/galerie/prvni-dama-ivana-zemanova-v-pevnosti-i-konzervarne.html?mm=7591079&back=4055217571-2559-58&photo=4

      Vymazat
    2. Šla jste na nějaké setkání s panem Drahošem, položila mu otázku, abyste zjistila, jaký má na co názor a zda-li ho má ? Já to udělala, protože jak jsem psala výše, nebyl to můj favorit v prvním kole, takže jsem si udělala čas a šla se na něj podívat a hlavně se ptát. Můžu Vás ujistit, že Drahoš svůj názor má, otázky zodpověděl, nikdo mu neskákal nevychovaně do řeči, a tudíž se mohl i vyjádřit..Takže buď opakujete, co jste si o něm od protistrany přečetla, anebo jste na nějakém setkání s ním byla a pak se podělte, na co konkrétně neměl názor - děkuji. Co se týká návštěv paní Drahošové v domovech pro seniory, tak nevidím na nich nic špatného - předpokládám, že je nechodí okrádat o důchody..Pofiderní a na zamyšlenou je návštěva první dámy u pana Kájínka..Hodnotit charisma jednotlivých kandidátů nemá smysl, každý vnímáme člověka ze svých pohledů a zkušeností, co je pro jednoho charisma, pro druhého je až odpudivost, co je pro někoho vtipné, považuje druhý za trapné..Zmínila jste nechutnosti v kampani. Evidentně se Zemanovi vrací, co zasel v prvním kole, tam to bylo na žalobu..Žaneta

      Vymazat
    3. Paní Zemanová tam chodí z titulu první dámy. A nevím o tom, že by tam chodila v době první kandidatury jejího muže. Naopak z paní Drahošové mám pocit, že o hrad má větší zájem než její muž. J.Š.

      Vymazat
    4. Paní Zemanová se při první kandidatuře svého muže NIJAK neprojevovala..Vidíte, mě se naopak líbí, že Drahošova manželka mu pomáhá, jestli má o hrad větší zájem než její muž, je čistá spekulace/domněnka, do toho se nepouštím.. :-) Žaneta.
      Děkuji za diskuzi, už se nebudu vyjadřovat, jdu trávit čas se svými blízkými. A ať dopadne volba jakkoliv, nenechme se proti sobě popouzet a hlavně si nenechejme naočkovat strach..Hezký večer :-)

      Vymazat
    5. Za mě - to jak Drahošovi vystupují jako pár po celou kampaň je úžasné svědectví o tom, jak může vypadat manželství po letech - vždyt jsou manželé a je tedy krásné, že jsou v tom spolu, že ho jeho žena podporuje. On dělá možná největší krok ve svém životě - měla by jeho žena být doma a číst si knížky? To samé vidíme třeba i u paní Hilšerové, nebo jsme viděli u paní Fisherové. Takže za mně je to plus a vždy když vidím paní Zemanovou, je mně jí nějak líto.... to ale není nic proti ní.

      Vymazat
    6. Je zcela běžné, že manželky významných politiků a i oni samotní chodí do domovů pro seniory, do nemocnic a podobně. Je jejich povinností zjišťovat, jak se tam žije, jaké mají tito lidé názory - oni se jinak na setkání s politikem nedostanou - a mají tedy být postaveni stranou? A když nejsou spokojení, neberou si servítky, to Vás ujišťuju.
      Pro některé politiky je to i povinnost velmi milá a z vlastní pracovní zkušenosti vím, že obyvatelé těchto zařízení jsou setkáním potěšeni. Kdo se setkat nechce, toho nikdo nenutí, v soukromí pokoje ho bez jeho svolení nikdo neobtěžuje a ani nesmí.Kandidát na prezidenta je také politik a je moc dobře, když do takového zařízení přijde a představí si, že také jednou bude starý a slabý. Toto je zcela běžná praxe. Co je na tom hyenistického, prosím? Liba

      Vymazat
  8. Teď jsem narazila na jeden bezva popis Zemanova voliče - Stockholmský efekt na český způsob: ,,Ať mi lže, uráží mě a okrádá pan Zeman. Dělá to tak rázně ♥."

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikde jsem se nedočetla, že by Zeman kradl...K.

      Vymazat
    2. Pro úplnost - nevolila jsem z těchto dvou ani jednoho...K.

      Vymazat
    3. K., ani já se to nikde nedočetla. Ale znám (bohužel) ze svého okolí několik Zemanových voličů, kteří politiku nijak nesledují, myslí si, že ,,všichni politici lžou a kradou", jasně vidí, že je Zeman hulvát, ale nevadí jim to. Naopak. Pro ně má charisma, pro ně je frajer. Proto mi to přišlo vtipný.

      Vymazat
  9. jaj, proč to nejde sdílet, ráda bych hned přeposlala na fb, s takovouhle noblesou to může vyjádřit jedině pan Vácha, je to borec, já se o to na blogu také pokusila a velmi mě potěšily i negativní reakce na fb, to značí, že nejsem až v takové bublině:) děkuji za pěkný článek!

    OdpovědětVymazat
  10. Mám strašně ráda váš blog, jste úžasná rodina. Vaše poslední dva příspěvky (Halík a Vácha) jsem sdílela na svém blogu. Tak jsem vám chtěla vyjádřit podporu, aby ty komentáře tady byly trochu vyrovnané. A abyste třeba nepropadala trudomyslnosti, že moc vašich čtenářů vaše názory nesdílí. Tak si držme palce a kdyžtak zase za 5 let - doufám s PF! Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oprava: sdílela jsem je na svém FB :-)

      Vymazat
    2. pouze jste zkopírovala adresu? nebo je někde pro mě neviditelné tlačítko pro sdílení?:)

      Vymazat
    3. Ano, taky jsem nenašla tlačítko na sdílení, ale tak jsem zkopírovala adresu a on si tam FB dá i celý rámeček někdy i s obrázkem, takže OK :-)

      Vymazat
  11. Půjdu volit p. Drahoše, ale jen kvůli tomu, že nechci Zemana. Jeho názory mně připadají jako naučené, já tam neslyším jeho osobně. Volila jsem p. Fišera a pořád mě mrzí, že se nedostal do druhého kola. Ta pozitivní kampaň pro p. Drahoše, kdy mě každý přesvědčuje, že má samé kladné vlastnosti, jako by nebyl ani normální člověk, mně opravdu vadí. A myslím, že odradí spoustu voličů, kteří v prvním kole volili někoho jiného. Já jeho životní cestu neznám, mohu jen doufat, že jako prezident obstojí a nebudu litovat. Hana

    OdpovědětVymazat
  12. Držíme Vám palce,nech to dobre dopadne !!!A máme Vás radi Slovensko

    OdpovědětVymazat
  13. Mrzí nás, že lidi zapomínají. Proto volíme pana profesora Jiřího Drahoše. Čumákovi

    OdpovědětVymazat
  14. Mým kandidátem byl pan Fischer, a do druhého kola pak pan Drahoš jako menší zlo. Po tom, co jsem viděl na Primě první prezidentský duel, pochopil jsem, že pana Drahoše budu volit z přesvědčení!!
    Pavel

    OdpovědětVymazat
  15. Drahoš není kandidát,kterého jsem volila v prvním kole, každopádně ho volit půjdu. Ne člověka,za kterého se stydí i sedmileté děti... ( Dotaz v práci: Paní učitelko,jste pyšná na našeho prezidenta? Já ne. A taťka ho pořád volí a volí.. ) Ivča

    OdpovědětVymazat
  16. Pan Drahoš rozhodně není můj ideální kandidát. Ale uvědomila jsem si, že nevolím ideálního kandidáta. Věřím, doufám, že pan Drahoš má hodnoty docela někde jinde, než současný pan prezident. Ten je velmi schopný, co se do rétorských schopností týče, je (vy)chytralý a umí umě hrát tak, jak potřebuje. Ale já věřím, že s panem Drahošem můžeme získat prezidenta s hodnotami a proto jej volím.
    Moc Vám, Martino, děkuji za tento Váš příspěvek.

    OdpovědětVymazat
  17. Díky za Váš blog i za názory, které tu sdílíte. Plně s Vámi souhlasím a jednoznačně volím pana Drahoše. A pokud ty volby nedopadnou podle mých představ, tak ač to bude těžké, ve Vašem životním stylu jsem našla vzor, jak se vyrovnat i s těžkými dobami. Ještě jednou ze srdce díky za to, co děláte ! :)
    Eva

    OdpovědětVymazat
  18. TV nemám, debaty nesleduju, ale i kdyby Drahoš neřekl vůbec nic a jen tam seděl a koukal, tak pro mě to je taky jednoznačná volba. A v prvním kole jsem ho nevolila, ale teď je volba jasná.)

    OdpovědětVymazat
  19. Farizejové soudili. Lidé podle nich byli buď dobří, či špatní. Nikdy nenašli nic dobrého v člověku, kterého jejich předsudky označily za špatného.

    OdpovědětVymazat
  20. https://litomericky.denik.cz/zpravy_region/foto-sestry-premonstratky-take-volili-prezidenta-20180126.html?utm_source=litomericky&utm_campaign=onesignal&utm_medium=webpush

    OdpovědětVymazat
  21. Vyhrava ten, koho chce narod a lid.

    OdpovědětVymazat
  22. Nejsem věřící, přesto Váš blog sleduji a vždy v něm najdu myšlenku, která mě posune dál. Nepřekvapuje mne, že sdílíme podobné ideály a naděje pro náš civilní život. Ráda jsem si přečetla diskuzi pod tímto článkem, protože mě zajímal názor lidí ze společnosti, kterou něco spojuje. A přesto se tu rozhořel anonymní spor, volička pana Zemana se okamžitě cítila osočena, nikdo nedokáže odpovědět, proč jim nevadí lež, hrubost, vulgarismus...já se teď s výsledkem bojím o svobodu slova, na novináře se jde pěstí, netuším, co se stane s českou televizí..copak to nikdo z voličů neřeší?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zalezi na tom, kolik jste ochotna politikum odpustit...i volicum pana Zemana... Ale nebojme se, nesudme, verme, ze to bude dobre.
      Pavlina O.

      Vymazat
  23. Dobry vecer,mluvite mi z duse,pani Martinko!take jsem mnohokrat premyslela,co positivniho lze najit na mz.nic jsem nenalezla,ale vubec nic!to je strasne smutne.u voleb pred 5 lety jsem byla skalopevne přesvědčena,ze byly zmanipulovany vysledky,ze to neni možné!siroko daleko neznam nikoho,kdo by mz volil.pry se pohybuji v jine socialni skupine..i tak tomu nerozumim.je to mimo mou frekvenci mysleni..po Vaclavu Havlovi pro mne nastalo prezidentske bezvladi a pokracuje..je mi smutno,vyhrala hloupost,zaostalost,prizemnost,lhani,vychytralost,holt porusovani lidskych prav,proruska a procinska orientace..jak v tom zit a jak to vysvetlit detem a prarodičům,co zazili Masaryka,ci vezneni za bolsevika treba za to,ze vlastnili zemedelskou pudu a dreli na ni..?..zdravim z Moravy!

    OdpovědětVymazat
  24. Cituji z FB:
    Marek Hilšer
    Možnost rozhodnout jsme měli všichni a také jsme rozhodli. Gratuluji vítězi Miloši Zemanovi, ale také panu profesorovi Drahošovi a jeho ženě Evě, protože předvedl skvělý a férový výkon bez lží a šíření strachu.

    A pamatujte, že po každé noci přichází ráno.

    OdpovědětVymazat
  25. Milá Marti, děkuju za sdílení a otevřenost! Chtěla jsem Vás jen podpořit, i když je to velké zklamání, tak 2,7 milionu chce změnu, to je hodně a naděje neumírá! Nezbývá než se modlit za voliče MZ a žít nejlíp jak umíme. Lucie

    OdpovědětVymazat
  26. Nezbývá než se modlit za voliče MZ??to jako vážně..jako by nebyli v pořádku..možná kdyby neproběhla tahle protiZemanovská kampaň,nevolilo by tolik lidí Zemana..člověk aby se bál říct že volil MZ,dozví se že patří do třídy nevzdělaných,chudých a kdo ví co ještě..na jednom blogu neprodává paní kosmetické taštičky voličům Zemana..pak se dozvím,že nemůžu být křesťan pokud volim MZ..Jsem smutná,kdyby vyhrál pan Drahoš,přála bych mu to,nikomu nevnucuji svůj názor,každý máme právo volby,ale to už je pomalu o urážení lidí co poslední dny čtu..Možná by to chtělo modlit se za pana prezidenta,a věřit že bude dobře,protože není všem dnům konec..Gabriela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžete zveřejnit na kterém blogu paní neprodává taštičky voličům M. Z. ? Protozě jestli myslíte Rosu, tak je to opět příklad překrucování skutečnosti..

      Vymazat
    2. :-)klid v duši...pěkný den Gabriela

      Vymazat
  27. Souhlasím s Elou Lotou. Stejné jako při minulé volbě - kdo volí Zemana je blb, nevzdělanec, chudák...Máme všichni plná ústa demokracie, ale demokratickou volbu většiny nejsme schopni akceptovat - protože se nám nelíbí? Neuneseme, že má někdo jiný názor? Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak nevím, kde jste vyčetla, že voliči Zemana jsou blbové a nevzdělanci..? Já vulgární slova a nadávky slyšela tedy jen od pana Zemana a to hned po znovuzvolení...Pěsti lítaly směrem k novinářům také z tábora Zemanových příznivců. Demokratickou volbu voliči pana Drahoše akceptují,i pan Drahoš v projevu pograguloval vítězi. Ale pro půlku národa je těžké se s výsledky voleb smířit, protože voliči pana Zemana rozhodli i o jejich budoucnosti, kterou si opravdu nepřáli. O vládě s panem Babišem, Okamurou a komunisty, o tom, že lhát, nedodržovat sliby, mluvit vulgárně atd. je v pořádku. Z toho myslím pramení ta obrovská beznaděj, zklamání a rozhořčenost zbylé půlky národa.

      Vymazat
  28. Martinko, děkuji moc za tento příspěvek. Mně mluví z duše. Teď cítím velký smutek. Jsem moc ráda, že vím, že někdo sdílí mé pocity. Nechápu. Nechápe ani můj muž a mé děti. Vychováváme je v tom, že je důležitá pravda a respekt k druhému. Učíme je i umět prohrávat. Prohrávat čestně. Tento boj nebyl čestný. Byl založený na lžích, pomluvách, manipulacích s pravdou, na vyvolávání strachu. A to mě děsí. Čestně prohraný boj bych přijala s lehkostí. Teď jsem násilím tlačena k tomu, zvyknout si na něco, co je v rozporu s mým svědomím. Jsem nucena zavírat oči před lží, nedodržováním slova, urážením druhých. Prý proto, že je to demokratické. Podobně se žilo za komunismu. Přijímali jsme nutné zlo, i když jsme v srdci cítlili něco jiného. Nečekala jsem, že takto budu muset žít ještě dnes. Vím, že mezi voliči Miloše Zemana je hromada férových a čestných lidí. Spoustu z nich znám osobně a vážím si jich. O to víc tomu nerozumím. Nikdo z nich mi nedokázal dát rozumnou odpověď. Jen obecné fráze. Častá byla nedůvěra k někomu novému a neznámému. Občas četli lživě rozesílané informace a věřili jim. Viděli debatu na Primě a z toho vyvodili svůj soud. Někdy aktivně politické dění ani nesledují. O to víc si vážím těch, kteří mají k volbě MZ pádný důvod opírající se o vlastní rozum a zkušenosti. Každopádně jsem ráda, že polovina národa má z volby radost a že volební účast byla tak vysoká. Nic to ale nemění na tom, že já cítím žal a v tuto chvíli i beznaděj. Snad nebude tak zle. Nezbývá než věřit. Martinko, děkuji za upřímný článek a za všechnu víru, naději a úsilí, které si vložila do boje za své hodnoty. Nenechme prosím zcela vyhasnout ten plamínek naděje, který zbyl. Já se budu snažit, ale v tuto chvíli je to těžké. Přeji krásné dny. Naštěstí slunce vychází každé ráno a drobné radosti a krásy světa jsou všude kolem nás. Zdeňka

    OdpovědětVymazat
  29. Kdo se tady domáhá pravdy a lásky? Kdo je mimo sebe, protože tím, že nevyhrála jeho představa "pravdy a lásky" personifikovaná do určité osoby či podoby, tak zákonitě zvítězila lež a nenávist. Ten, kdo žije pravdu a lásku, ten jí je, nemusí se o ni nikde a nikoho dovolávat, nemusí nikoho soudit, nemusí na nikoho ukazovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z Vašeho příspěvku ovšem vylézá čertovo kopyto pýchy na vlastní dokonalost. Kdo jste, že si osobujete právo někoho peskovat?
      Liba

      Vymazat
  30. Ano, děkuji za upozornění, uvědomuji si, že jsem v příspěvku soudila. Mám ještě mnohé pochopit. Omlouvám se.

    OdpovědětVymazat