pondělí 16. listopadu 2015

...na druhý pohled

Člověk je život, který si uvědomuje sám sebe...
Erich Fromm 

Na druhý pohled:
 Zdroj fotografie: http://www.tvnoe.cz/porad/na-druhy-pohled-0
 

P. Marek O. Vácha s P. Karlem Satoriou. V novém diskuzním pořadu.
Navazují na loňský úspěšný pořad Jde o život,
kdy jim ispirací byla společná kniha Život je sacra zajímavej.

Na druhý pohled

Podnětné, inspirující.
Pojmy náboženské objasňující.
Vlastní víru niterně popisující. 
O odvaze mluvit.
O víře, ale i o pochybnostech.


Narodil jsem se na tuto planetu, kde jsou motýli a stromy.
Když jsem byl chlapec, tak mi to nepřišlo obdivuhodný.
A teďka, jak člověk stráne, tak najednou si řekne: to není normální.
Najednou každým dnem, jak se blížím ke stáří, tak se víc a víc divím
a nemám na to vysvětlení...
Člověk má žít na doteku údivu či úžasu, jakého příběhu jsem součastí.
M. O. Vácha

V trapistickém klášteře jsem najednou ucítil, co je to odvaha k víře.
Člověk nedělá nic jiného, než se modlí. A tam jsem pocítil ten děsivý risk,
jestli to tak je...("Jestli se mýlím, vrátíš mi život?" Otec Jeroným)
M. O. Vácha

K Božímu doteku se dostávám tak, že se zamýšlím nad svou vlastní vírou...
K. Satoria

Rozum přátelé, to je Boží dar. Používejte rozum stále.
A vše racionálně promýšlejte...
C. S. Lewis   

  
Tv Noe uvdádí pořad takto:
V cyklu Na druhý pohled se budou věnovat náboženským pojmům a obratům, které v katolické církvi často a rádi používáme, ale jejichž smysl nemusí být vždy jasný.Např. „Milovat Boha“, "Odevzdej to" nebo „Boží vůle“ - jak takové pojmy vnímat v praxi každodenního života? Marek Vácha s Karlem Satoriou se budou snažit pro diváka otevřít prostor pro jeho vlastní duchovní práci. Naznačí směr, jak se daným pojmem zabývat, jak s ním zacházet a co nám může do života přinést. Cílem pořadu je přispět ke srozumitelnosti církve. Věřící lidé by měli být schopni hovořit a přemýšlet o víře jasně a srozumitelně – a to nejen s nevěřícími, ale vlastně možná především se sebou samými.

Jsem moc ráda, že TV Noe má nové internetové stránky a archiv.
Dá se zde najít plno zajímavých dokumentů a pořadů. Ale vždycky mi dělalo problém je v původním archivu dohledat nebo ani v archivu nebyly.
A teď - juchů. 

Na druhý pohled, díl I. tady
Na druhý pohled, díl II. tady.

1 komentář:

  1. Díky za inspiraci, neviděla jsem, ale zkusím pohledat. Každopádně věta: "Člověk má žít na doteku údivu či úžasu, jakého příběhu jsem součastí." , tak ta se mě dotkla. Přeně takový pocit mívám často. Na světě je opravdu krásně a děje se zde tolik zázraků. Jsem ráda, za každého, kdo to vnímá. Děkuji za pohlazení na duši.

    OdpovědětVymazat