středa 13. února 2013

...Problém bolesti



...další knižní. Právě dorazila z Návratu. Překvapilo mě, že tohle nakladatalelství nechce platbu předem ani na dobírku.
Prostě Vám knížku pošlou a vy ji zaplatíte až pak.

C. S. Lewis je jedním z mých nejoblíbenějších spisovatelů. Určitě znáte Rady zkušeného ďábla a kdo ne, tak neváhejte přečíst (a nepřeskakujte úvod)! A skoro stejně tak mě uchvátila jeho další kniha K jádru křesťanství, ke které se můžu pořád vracet...

Tato publikace - Problém bolesti byla několit let vyprodaná a já jsem se konečně dočkala druhého vydání.

Nikdy jsem nebyl takový hlupák, abych si představoval, že jsem oprávněn vyučovat mravní síle a trpělivosti. Mohu čtenářům nabídnout pouze své přesvědčení o tom, že má-li snášet bolest, trocha odvahy pomáhá víc než mnoho vědomostí, troška lidského soucitu více než mnoho odvahy a nejnepatrnější dotek Boží lásky více než všechno toto dohromady.

Ani v zákopech na frontě, ani v odklízecích jednotkách po bombardování jsem nenašel víc než kde jinde nenávist, sobectví, vzpouru a nepoctivost. Byl jsem však svědkem projevů veliké krásy ducha u velkých trpitelů. Viděl jsem, že se lidé s přibývajícími léty většinou napravují, a stal jsem se svědkem toho, že předsmrtná choroba vyvolala celé poklady mravní síly, trpělivosti a pokory u lidí, v nichž bych je byl nikdy nehledal.

5 komentářů:

  1. C. S. Lewis je nejlepší, špička špičatá :-) Stále vyhlížím Poutníkův návrat, který vyšel někdy začátkem dvadesátých let - a zatím nic :-(

    OdpovědětVymazat
  2. Lewis a jeho K jádru křesťanství mám také velice ráda, je to má srdcovka. Četla jste od něj Letopisy Narnie? Ty jsou taky kouzelné. Jsou, dle mého názoru, jak pro děti, tak i pro dospělé. Sama jsem je dočetla cca před rokem. Vřele doporučuji, uvitá vás nádherný svět. K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letopisy jsem nečetla - jen viděla kousek filmu /což se asi nedá srovnávat/ - a z toho jsem byla zklamná. Ale na knihu se chystám! Děkuji za připomenutí:).

      Vymazat
    2. Kniha se s filmem nedá určitě srovnávat. Já jsem sice film neviděla, ani kousek, záměrně. Ale soudě podle toho jak je kniha napsaná, tak se do filmu, který má zaujmout co nejvíce lidí a vydělat co nejvíce peněz vlézt nemůže. Takže určitě si ji přečtěte a i Skřítkovi se bude určitě líbit. K.

      Vymazat
  3. Díky za inspiraci, nejen C.S. Lewisem, ale všemi autory, které tu máš. Rozhodně se do nich musím podívat, upřímně se opravdu velmi těším :)

    OdpovědětVymazat