pondělí 5. listopadu 2012

...podzim v kruhu


Ořešákový, lněný (od babičky) a kaštánkový.
Snažím se nevnímat předčasné předvánoční bláznění okolo sebe - adventní výzdoby v obchodech, čokoládových Mikulášů a honu na dary. Ale zatím si užívám PODZIM :)...

A i když si myslím, že je to každý rok horší a předvánoční doba přichází stále dříve, asi to tak bylo vždycky.
 Uklidnil mě fejeton od Karla Čapka:

"Ještě nedozněla sezóna husí a švestek, a už je v krámech a na trzích v plném proudu sezóna dušičková: samé chryzantémy, věnečky imortelek, svíčky a olej a ostatní rekvizity k uctívání svatých Dušiček. Obchod si vždycky pořádně pospíší, aby přišel o něco dřív než to pravé datum; a o něco dřív, než si na to vzpomene konkurent.-
Tak teď už krámy začaly se sezónou dušičkovou; na Vše svaté začne mikulášský trh a s ním už sezóna vánoční; dvacátého pátého prosince už se v krámech začne se sezónou bálovou, a tak někdy po Novém roce uvidíme první pruty velkonočních kočiček nebo aspoň jarních mimóz. Obchod se musí ohánět; nežije s dobou, ale předbíhá ji čím dál tím spěšněji; jednou se snad dožijeme toho, že nám v říjnu budou prodávat věnce už pro Dušičky na příští rok."    
                                                                                                                       Lidové noviny 15. 10. 1936

10 komentářů:

  1. Ty jsou krááásné!!! Nejvíc ten lněný :). Odolávat se snažím stejně...

    OdpovědětVymazat
  2. Věnečky jsou moc povedené, také mám ten kaštanový :-)
    To mě těší, že i v minulém století tohle bylo podobné ;-)
    Také se snažím dodržovat tradice dle ročního období a nikam nespěchat !
    P.S.Před časem jsem Vám psala odpověď jak na kometáře , povedlo se ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, moc děkuji. Myslím, že jsem Vám i odpovídala a děkovala za pomoc, ale ještě to asi nebylo to správné nastavení. Teď už mi reagovat na Vaše milé komentáře jde - jak je vidět :). Moc děkuji:).

      Vymazat
  3. Tak to je teda trefné! Já mám nerada i předvánoční trhy, ty koledy na začátku prosince mi rvou uši....venečky krásné

    OdpovědětVymazat
  4. Věnce jsou moc hezký a K.Č. nadčasový,geniální...

    OdpovědětVymazat
  5. Skvělý nápad, jak udělat krásné věnce. Ale ten fejeton, to je bomba. Lidi se nemění...

    OdpovědětVymazat
  6. Co napsat?
    Každá Tvá fotka,všechna Tvá písmenka,zanechávají ve mě spoustu klidu a nádherné nálady..Nevím jak to děláš,ale moc Ti za to děkuji:-)
    Brigit

    OdpovědětVymazat
  7. Hlasuju pro ten lněný, nádhera!!!

    OdpovědětVymazat
  8. Moc hezké a zajímavé věnce.

    OdpovědětVymazat
  9. Nádhera ... krásné věnečky ..... Marki

    OdpovědětVymazat