čtvrtek 3. února 2011

Aveiro

2. února 2011

Od školy jsme ráno vyjeli v devět hodin. Nejdříve do města Espinhu, kde jsou nááádherný pláže. Měli jsme tu hodinu rozchod, tak jsem pozorovala vlny...takhle obrovský jsem v životě neviděla...a ty mušle! Oceán je pěkně ledový, ale viděli jsme několik surfařů v neoprenu.

My všichni z Erasmu...děkujeme EU, domovským univerzitám a rodičům :)

Aveiro je původně námořní přístav, známý lovem tresek a solí...roku 1575 byl celý přístav po bouři zanesen bahnem a bohatství se rozplynulo. Znovu začalo prosperovat až v 19. století, dnes ho obklopují průmyslové zóny, je zde známá a velká univerzita...

Nejdřív jsme byli ve staré čtvrti mezi Canalem das Piramides a Canalem Sao Roque, kde jsou pro turisty velmi oblíbené barevné domky aveirských rybářů...

Ve městě jsme měli rozchod, zašli jsme na oběd do místního rychlého občerstvení, kde vyrábí jejich domácí hamburgery...doporučila nám to paní průvodkyně :). A najedli jsme se výborně. Za 2 Eura obrovská porce.

Prošli jsme se po městě, já zašla do mísntích kostelíků (objevila jsem jen dva)...a pak jsme měli projížďku na loďce za 3.50 E. Před tím jsme si koupili za 3.50 Euro Portské, tak jsme se docela zahřáli :)...Jinak z lodiček zase takový extra výhled nebyl, zajímavé bylo jen místo, kde se vyrábí sůl, ale vidět byly stejně jen sklady...Místní říkají Aveiru portugalské benátky...

Loďkám kotvícím podél Canalu Central se říká moliceiros a sloužily ke sběru chaluh, dnes atrakce pro turisty...

Zpátky do Porta jsme vyrazili po páté hodině, protože večer jsme "skoro povinně" všichni šli na zápas FC Porta...Pro místní obrovská událost - všude těžkooděnci, nad stadionem celou dobu lítala helikoptéra. Atmosféra parádní, ale Porto prohrálo...Takže fotbal jsem v Portugalsku viděla a na další nemusím :). I když je fakt, že jsme si to s Evičkou docela užily :-), to jejich fandění...